Sonntag, 2. Oktober 2011

Sonntagspost/ Sunday Update

Sonntag und immer noch ein freier Tag. Das ist fast zu schön, um wahr zu sein. Und dann noch dieses tolle Wetter. Einfach genial.
Sunday...and still one more day off..I can hardly believe it. And with the wheather being awesome as it is, it is even better.

Gestern Abend nutzen wir den lauen Abend, um Stockbrot zu machen. Es war sooo lustig. Irgendwie ist es gefühlte hundert Jahre her, dass wir das das letzte Mal gemacht hatten und es war wirklich lecker.

Last night we used the warm temperatures to start a fire and make "Stockbrot". What you do is, make the bread dough, wrap it around a stick and bake it above the fire. We used do to that when the kids were younger and last  night it felt like we had missed out on something for ages, because we really had a blast.

Sogar ein kleiner Igel kam uns mitten in der Nacht noch besuchen.
Even a hedgehog came to visit in the middle of the night.

Und genäht habe ich auch, so dass das Quilt für meinen Neffen Form annimmt. Leider habe ich nicht daran gedacht, dass ich vielleicht auch Stoff für die Ränder bräuchte und habe diesen nicht mitbestellt. Aber zum Glück haben wir heute verkaufsoffenen Sonntag und so werde ich gleich nochmal zum PW Laden tigern und gucken, ob ich etwas passendes finden kann.
And I got some sewing done. The quilt for my nephew is put together except for the borders. Unfortunately I forgot to order border fabric, but since the stores are open here this afternoon I am going to hop to the fabric store and see if they have anything that matches.


Und dann ist ja heute Abend noch Oper. La Bohéme....Ich freue mich schon riesig drauf, obwohl man in Kassel immer mit allem rechnen muss und die Inszenierungen manches Mal seeeeehr gewöhnungsbedürftig sind.
And than we are off to the opera tonight to see La Bohème. I am fairly ecxited because the Opera in Kassel is known to be very modern and sometimes what they show is just plain aweful :-).

Kommentare:

Shay hat gesagt…

That quilt is the bomb my friend.(it looks even better in person ) I love it and Im so glad you found time to play thus weekend. Bread on a stick sounds like something Mr. P would like to cook!

thea hat gesagt…

Looks like you're having a terrific weekend! The bread on a stick .. any pcial bread dough to be used? Have a nice time at the opera. and the quilt. absolutely beautiful.

Es ist ein Fehler bei diesem Gadget aufgetreten.