Samstag, 15. Januar 2011

Scrappy Saturday

Heute habe ich einen Block als Probeblock für den BOM 2011 von Ula Lenz genäht. Was lag da näher als dafür die blauen Stoffreste zunehmen und das Ganze mit dem Scrappy Saturday zu verbinden. Leider war ich nicht ganz so erfolgreich und habe auch nach mehrmaligem Trennen, die Mitte nicht wirklich hinbekommen. Aber egal..jetzt ist es ein Mug Rug geworden und in die Geschenkekiste gewandert. Morgen möchte ich mich dann an den richtigen Block setzen - hoffentlich klappt der besser.
Außerdem habe ich an dem geschenk für den EiEi Gefiedertes von Angelika gearbeitet und bin fast fertig. Davon gibt es aber erst Ende februar ein Bild.
So und nun schnell zu so scrappy und schauen was die anderen gemacht haben...

Today I tried the January block of the BOM 2011 from Ula Lenz. Since I wanted to try sewing on paper before I started the actual quilt I figured I would be a good idea to do a blue one and finish it into a mug rug. Well as you can see I didn´t quite get the middle perfect, even after redoing it a few times it didn´t get better, so I just left it that way. this mug rug will go directly to....yes my gift giving box.
I also worked on a gift for a gift exchange hosted by Angelika on the "Hobbyschneiderin-Forum", but I cannot show you pictures until February - even though I am almost finished.
And now hop on over to so scrappy and see what everybody else is making.

Kommentare:

scraphappy hat gesagt…

What great blue mug rug. It is nice to work on small project that can get finished right away.

Shay hat gesagt…

I think it looks beautiful. Someone is going to be very lucky to recieve it.

The combination of blues is very striking Kirsten.

Lilian Pilar hat gesagt…

Preciosa your star and blessed is lucky to have her, I like the color scheme.
Sorry I use translator
A big hug

blauraute hat gesagt…

Hallo Kirsten,
Deine Farbzusammenstellung gefällt mir ausgesprochen gut.
Dir noch einen schönen Sonntag und liebe Grüße
Roswitha

Quilter Kathy hat gesagt…

This is a great block! Thanks for giving us the link to the pattern!

Sylvia hat gesagt…

Beautiful blue colors - being a brand new quilter, it looks impressive.

Ellen hat gesagt…

Love the mug rug - the stars look terrific!

Pegasus4u hat gesagt…

Die Farben des Mug Rug find ich sehr schön!!! (muss mal bei Gelegenheit schaun, was das überhaupt ist *schäm*)
Fleissig bist du ja schon immer, und deine "Pinnwand" gefällt mir!!
LG

floribunda... aka Julie hat gesagt…

That is a great idea for using more scraps -- thank you for the link! I think your first crystal looks wonderful...

Es ist ein Fehler bei diesem Gadget aufgetreten.