Freitag, 7. Januar 2011

Favourite Things Friday

Ich habe mich entschlossen dieses Jahr mal bei Favourite Things Friday mitzumachen. Meine liebe Shay hat das schon im letzten Jahr ins Leben gerufen und es geht einfach darum Lieblingssachen zu zeigen. D.H. Du schreibst einen Blog Eintrag über irgend etwas was Dir lieb ist und erzählst der Welt davon. Dann verlinkst Du Dich auf Shays Seite und die halbe Welt - oder zumindest ein paar Leute- kommen dann gucken was Dir so gefällt. Der Rest der Leute liest ja sowieso schon Deinen Blog und erfährt somit etwas mehr über Dich.
Im letzten Jahr habe ich immer fleißig mitgelesen und dieses Jahr werde ich versuchen mal mitzumachen. Ich bin nicht sicher, dass ich jeden Freitag dazukomme, aber ich werde es versuchen.
This year I decided to participate in Shay´s Favourite Things Friday. Hop on over to her blog to find out what it is all about. Basically you write a blog entry about your favoutire thing, link up to her blog and share with the world. Last year I always read what everybody else favoured - this year I am going to share my favourites.

I don´t know if I´ll make it every Friday but I´ll try.

Und hier ist mein Lieblingsteil für heute:
Eigentlich müßte ich jetzt erst einmal ein Loblied auf meinen Mann und meine Kinder singen, aber da ich sie nicht als "Sache" bezeichne, fallen sie hier raus.
Da mein Mann heute alle Weihnachtssachen entsorgt und aufgeräumt hat ist mein heutiges Lieblingsteil unser Haus.
And here is my favourite of the day:
Actually I should write something about my husband and kids here, but since I don´t consider them being things, I won´t.
Since my wonderful husband put away and stored all the christmas decorations today. My favourite thing this Friday would be our house!!

Vor zwei Jahren sind wir mehr durch Zufall auf unsere Doppelhaushälfte gestoßen und haben uns sofort in das Haus verliebt. Einen Anblick von draußen erspare ich euch heute, da es draußen z.Z. mit der Schneeschmelze einfach nicht schön ist. Deshalb gibt es auch kein Bild vom Garten :-)
Two years ago we found this house almost by accident. We didn´t really want to look at it but after we did we instantly fell in love. It is one half of a duplex, but I´ll spare you a view from the outside, cause since the snow is slowly melting away it looks aweful outside. That is also the reason you won´t get a backyard picture.

Aber ich gebe euch mal eine klitze kleine Tour. Da wäre zuerst einmal das Wohnzimmer.
But I will give you a little tour around my home. Well, that would first be our living room..


Als nächstes direkt anschließend unser Esszimmer. Z.Z. wirkt es etwas "nackt". Ich muss erst noch einen neuen Wandbehang quilten...
And right next to the living room is our dining room. It looks a little naked since I took the X-mas quilt down and don´t really have a nice quilt to hang up at the moment.


Die Küche erspare ich euch, da unordentlich. Dann haben wir im Erdgeschoss noch unser Büro
und ein Gäste WC, sowie den Flur.
No picture of the kitchen - it´s a mess. But we also have our home office on the ground floor, a guest bathroom and the hallway.




Über eine Treppe kommt man in den ersten Stock. Hier findet man ein Gäste-/Kinderzimmer, das Zimmer meiner Tochter, unser Schlafzimmer...
A staircase leads to the first floor. Here we have a guest-/kids room, my daughthers room, the parents bed room...

...und unser Bad. Ich liebe diesen Raum ganz besonders, da wir das Bad nach unserem Kauf komplett saniert haben. Und ich bin schon ein bischen Stolz auf meinen Entwurf und was daraus geworden ist. Und ich freue mich jeden Morgen über die kräftigen Farben.
..and our bath room. I love that room. We totally redid the bathroom right before we moved in and I am fairly proud, cause I did the planning and decided what it would look like. It gives me a happy feeling every morning when i get up and take a shower in those bright colors.



Im Keller haben wir dann noch das Zimmer von Sohnemann und einen Abstellraum, ein weiteres Bad und mein Nähparadies. Bilder davon gibt es demnächst, denn auch hier muss ich erst mal Ordnung schaffen.
In the basement we have my sons room, another full bathroom, a spare room (which hosts all the things nobody actually needs) and my sewing room paradise. But that room will be another post. Enough for today.





Und was ist bei Euch heute Euer Lieblingsteil?
So what is your favourite today?

Kommentare:

Seams Inspired hat gesagt…

Vielen Dank für die englische Übersetzung! Mein Deutsch ist nicht so toll, obwohl ich das meiste davon lesen kann. Meine Oma und Opa waren Deutsche.

Great favorite! Your home is beautiful. Thanks for sharing. Happy FTF! :o)

Kirsten's Cooking hat gesagt…

love your house! love the pops of color, especially red!

I absolutely adore seeing the inside of houses - thanks for a peek inside of yours :)

Happy Friday!

Sarcastic Quilter hat gesagt…

Your house is lovely and a great favorite thing! Thank you for sharing with us.

Nanci hat gesagt…

Welcome to the group! I love the "Ikea" look of your home. very simple, which is what I love too.
where do you put your quilts?

P. hat gesagt…

Ich liebte sehen sie ihr Haus! Es ist wunderschön. Vielen dank für die Tour!

Michelle hat gesagt…

What a terrific favorite thing! You have a lovely home. Thank you for sharing it with us.

Marg hat gesagt…

Thank you for sharing photos of your home. I love the bright pops of colour, it's so welcoming and cheerful. A really big thank you for taking the time to write it in German and English.
Danke.

Helsie hat gesagt…

Nice to meet you and I hope you join us every Friday. How clever you are to speak ( and write ) another language!
Your home looks lovely and really welcoming. Thanks for sharing.
Cheers
Helen

Shay hat gesagt…

Thank you for the tour Kirsten. I always love to see where people live and their personal spaces!

Your house is beautiful. Your bathroom is funky and totally you! I love the bedroom with the window on an angle. I always wanted a house with an attic so I could have cute windows but attics aren't so common here.

You certainly have style ! Terrific FTF. Thanks for inviting us to share your home.

Thea hat gesagt…

Your house is beautiful! Thanks for sharing with us!

QuiltSue hat gesagt…

Your hous is absolutely stunning. Thanks for showing it to us.

heather hat gesagt…

Very nice Lone Star Quilt

Joanne hat gesagt…

Your home is beautiful - no wonder it is your favorite thing!♥

Cattinka hat gesagt…

Was hast Du denn für einen wunderschönen Quilt auf dem Bett liegen... eine Lonestar... eins meiner Lieblings-Quilt-Muster.
LG
KATRIN W.

Es ist ein Fehler bei diesem Gadget aufgetreten.