Samstag, 18. Dezember 2010

FNSI am Samstag /FNSI on Saturday

Eigentlich hatte ich geplant wieder am Friday Night Sew In teilzunehmen, aber gestern Abend habe ich nur faul auf dem Sofa abgehangen. Nachdem ich heute morgen meinen Haushalt, Wäsche etc. und heute nachmittag einen tollen Schneespaziergang mit Mann und Hund und Sonnenschein hinter mich gebracht habe, habe ich kurzerhand ein Samstagspätnachmittagnähen veranstaltet. Herausgekommen sind zwei Stifterollen für meine Nichten, sowie ein Wendetischläufer, der morgen als Mitbringsel für den Adventskaffee herhalten muss. Und jetzt werde ich gleich an meinem Batikquilt weiterarbeiten. Mal sehen, ob ich es schaffe jede Woche mindestens zwei Blöcke zu quilten, damit das Teil mal fertig wird.



I had actually planned to paticipate in FNSI, but I was so bumped out last night I fell asleep in front of the TV. After having finished my household chores, my laundry and a wonderful walk in the snow with my husband, my dog and beautiful sunshine, I finally ended up doing a saturday afternoon sew in instead. Hope that still counts.
And I even have results to present - I'm so good :-)
I finished two pencilrolls (hope that's what they are called) for my twin nieces and a reversable, very simple table runner, which we will bring as a gift to an invitation tomorrow afternoon. And now I'm going to continue quilting my batic quilt. I want to try to quilt at least two blocks  a week in order to finish that thing one day in the not too far future.

Kommentare:

Quilting in My Pyjamas hat gesagt…

I love the table runner. Pretty fabrics. And I;m sure the pencil rolls will be a hit.

I did the same thing with FNSI.Sat down to "read my book for 10 minutes" and woke up next morning. There's always next month.

QuiltSue hat gesagt…

You had a very successful FNSI. The pencil rolls are going to make great presents for your nieces and the runner lovely.

Ingrid hat gesagt…

Na, wenn man Pferde mag, sind das wohl die besten Rollen ever.

Der Tischläufer ist toll und eine richtig gute Idee, mit dem Wenden.

LG Ingrid

Es ist ein Fehler bei diesem Gadget aufgetreten.